Ska det vara på det här viset?

Mens. Jag hajjar inte.

För det första, det kommer blod ifrån...tårtan. Hur äckligt är inte det?
För det andra, det är bara bra för en sak, och antingen är det något oplanerat som måste tas bort, eller så måste man föda. Och vad jag har förstått så är det fan ingen smärtfri sysselsättning.
För det tredje, det gör förbannat jävla ont. Nu är det så att jag för första gången på typ hundra år (okej, fyra kanske) inte äter p-piller, så nu får man ju stå ut med värk och sånt när det väl måste komma blod från..tårtan. Helt ärligt så sitter jag här och är fascinerad. Hur fan kan det göra så jävla ont? Det är ju helt otroligt vad ont det gör. Det är nästan så man vill skratta lite, titta på magen och säga "Men lille vän" samtidigt som man kallsvettas, liggandes i fosterställning.

Nu sitter jag här och väntar på att det ska släppa. Har ätit ipren och dricker te och har liksom gett upp lite i att inte ha ont. Jag är helt avslappnad istället och bara låter det göra förbannat jävla ont.
Det känns som att man straffas för något. "Här har du för att du är kvinna" "Här har du för att du är mogen nog att föröka dig" "Här har du för att du fungerar precis som du ska"

Å, kära nån nu börjar det släppa.

Kommentarer
Postat av: Jen

Här har du för att du inte fortplantar dig... Den här månaden heller! För mig hade det räckt att vara fertil en gång om året, en brunstperiod liksom.. Funkar för andra däggdjur!

2009-11-13 @ 16:09:54
Postat av: Jen

Haha, sen så har du fått en klockren reklam till det här inlägget.. "Varje minut dör en gravid kvinna"

2009-11-13 @ 16:11:02
Postat av: Ellen

Är det så det är alltså. Jag straffas för att jag inte är gravid 24-7. Det låter rimligt. Men själva smärtan vid födelse, vad straffas man för då tror du?

2009-11-13 @ 16:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0