Nytt rekord i arbetsintervju.

Ja, jag skulle ju på intervju idag. Jag hade fått för mig att det var som teamleader över telefonförsäljare. Men det var det ju tydligen inte.
Min intervju började klockan 10 (Det här går väl snabbt, tänkte jag) Jag hann precis med halv fyra tåget hem. Som en hel jäkla arbetsdag, nästan.

Det var säljare åt tele2, face2face mot företag. Bara provisionsbaserad lön. Eftersom att jag tydligen är bäst i världen på att gå på intervju så lutar det nu starkt emot att jag kommer få det. Hur fan ska jag göra? Jag vet inte alls om jag vill. Sen samtidigt kan man ju testa, tänker jag. Lika gärna som att gå hemma utan pengar så kan jag ju gå runt i Östergötland och sälja in telefoni/bredband. Svår fråga det där.

Nu åker jag iaf till Stockholm snart och tänker lämna det där bakom mig ett tag. Jag har varit utomhus i princip helad agen så jagär så kall så jag nästan dör. Får väl migrän nu efter att jag gått och huttrat. Men det är smällar man får ta.


Peace and love 2009. Jag övar nackmusklerna inför Mötley Crües spelning.
Strax efter det här söp Drömmen och Frest bort mig och jag satte mig i ett dike och åt pasta och läste Aftonbladet.

Sen har jag lite ont i magen, för att jag var så dålig på att lyssna på mammi i morse, när hon hade resfeber (Hon ska till Altea idag) hur tänkte jag, när jag inte görkramade henne och berättade hur fantastisk hon är.
För det är precis vad hon är - alldeles, alldeles, Fantastisk!
(Istället muttrade jag lite och la näsan ännu längre ner i Corren.)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag förstår hur du tänker men provisionsbaserad måste ju ändå vara så jäkla stressigt, eller hur känner du för det? Det innebär också att du inte hinner leta efter ett jobb med fast lön. Kommer du ha några utgifter eller betalar de resor o sånt? Det enda viktiga är ju att du iaf inte går back! Sen så är ju ett jobb alltid ett jobb som man säger :) Seriöst svar.. Bää

2009-11-06 @ 15:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0