Mjölby då och nu

Det är inte riktigt samma sak att bo i Mjölby, som det var för 10 år sen. Inte så konstigt kanske. Men jag är van att känn fler.
Nu har jag bara Elin att umgås med (det är verkligen inte fy skam, dock. Fantastiska vardagkvällar brukar vi få till)
sen känner jag liksom ingen mer. Eller känner gör jag såklart, men ingen jag har att ringa och säga "Hej, ska vi va?" (för så sa jag då när jag var tretton. haha)

Eller Marie såklart, finaste Marie. Jag ska dit idag och snyta Affe som tydligen blivit förkyld. Stackars krake.

Så jag kom på att jag har två vänner i Östergötland. Elin och Marie. Jag klarar mig fasen på det. (Lite tråkigt bara när Elin går i skolan och Marie jobbar. :)

Det känns som dött lopp att gå ut och lära känna nån ny också. hur gör man det här i mjölby? "Hej, ska vi va?" Bara rakt till nån på gatan?

Kommentarer
Postat av: Jen

Men hallå, hur långt är det till Lkpg? Vi brukade ju åka in dit bara för att fika..

2009-11-17 @ 17:09:26
Postat av: Ellen

Menar du att jag ska åka in och fika, för att lära känna nytt folk? Sätta mig själv på ett fik? Eller tänker du varför jag och Elin/Marie inte gör det? Isf har jag inget bra svar. Varför gör vi inte det egentligen?

2009-11-17 @ 22:06:45
Postat av: Ellen

Menar du att jag ska åka in och fika, för att lära känna nytt folk? Sätta mig själv på ett fik? Eller tänker du varför jag och Elin/Marie inte gör det? Isf har jag inget bra svar. Varför gör vi inte det egentligen?

2009-11-17 @ 22:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0