Det handlar inte längre om något så fånigt som en vanlig tårta.

Imorgon fyller min syster 30 år.
När jag fyllde 22 så önskade jag mig en daimtårta på min födelsedag och Carro gjorde slag i saken med det fina mottot att "Vill Ellen ha en daimtårta så ska hon få en daimtårta"

Mormors gamla daimtårterecept (Som förresten är godast i hela världen och först när man äter den så förstår man att man faktiskt fyller år) rotades fram. Min syster är kanske inte den bästa kocken i världen (Det går knappt att uttrycka det mildare än så.) Men ett recept bör ju alla kunna följa.

Hur tänkte hon? Jag känner mig helt tappad när jag ser tårtan. Hur fasen tänkte hon? Trodde hon att tårtan skulle bli perfekt rund av sig själv? Hon hällde alltså ut smeten på en bakplåt. Bara rakt ned. Och som den brände fast sen! Det hela slutade med att mamma, pappa och jag fick åka hem till Carro för att fira mig istället (eftersom att det drog ut på tiden något alldeles fruktansvärt.) Efter flera telefonsamtal på vägen dit så gick vi in genom dörren lite med inställningen "Hur illa kan det vara" Men så fck vi se. Och mamma som är just mamma, sa att det inte var så farligt och bände loss en bit tårta med en stekspade och åt.

Nu är det alltså min tur. Carro fyller i morgon och jag tänkte överraska med en daimtårta. En alldeles perfekt, fluffig tårta som smakar precis så där som mormors gjorde.
Det här är inte längre bara steget mot att göra en daimtårta. Jag går runt med ingredienserna som om det vore pytte, pytte små foster, mamma försöker komma med tips och råd, hon försöker till och med att hjälpa till att hacka nötter. Men då säger jag bara alldeles iskallt "JAG gör tårtan. Jag vill inte ha några tips, det ska vara på PRECIS samma förutsättningar som när Carro gjorde sin tårta"

För det är jag skyldig henne. Tårtan ovanför på bilden är den absolut finaste tårta jag någonsin fått. Jag älskar den tårtan nästan lika mycket som jag älskar min lilla, lilla storasyster.

Så nu är botten klar här och det ser väldigt lovande ut än så länge, visst!

Ni ska få se bild på hela tårtan, men det blir först imorgon!

Puss på Er och glöm inte Carro imorgon nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0