Ny dag.

Vaknade på en helt ny sida idag. Fantastiska människor höjer min vardag, som vanligt. Fantastiska Drömmen som lite lätt sprang in på ams.se o tipsade om jobb hela gårdagen, Fantastiska Jens som bara är och orkar med mig (Hur kul kan det vara att umgås med 60 kilo ångest?). Fantastiska mamma som kommer till Sthlm på lördag o tar med mig på Gröna Lund och Täby Galopp (kanske).

Idag har jag hundra idéer om hur jag ska överleva sommaren utan pengar och ändå göra den till världens bästa. Jag ska ta mej ett snack med farsan och tipsa om ett sammarbete. Min tanke är att bli förste husbilsuthyrare åt honom. Ta en procent av pengen, tvätta husis innan o efter uthyrning, sköta kundkontakt etc.
Sen för att kunna hantera så många festivaler som möjligt - jobba på dom. Så jäkla underskattat. Man får mat + biljett och kan ofta charma sig till rätt arbetstider för att inte missa viktiga spelningar.
Sen ska jag (iofs utan ersättning) ta en vecka, städa ur lill-stugan ordentligt, se vad som är mitt och styra upp försäljning av det jag inte använder (Vilket är allt) - (I smyg så är målet med städningen att hitta den Furbie som Carro vann i London för hundra år sen. Hur kul vore det inte att ha en Furbie? Som ett husdjur liksom. En vän till Ansi rent av.)

Fan nu är det slut på ältande och så gör vi det bästa av det här! Visst! (Att jag har 40 kronor kvar till den 25e maj tänker vi inte ens på. Jag har mat i kylen och två fantastiska helger i ryggen)

Puss fina människor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gött jag paxar den rosa plastväskan som försvunnit i lill-stugans vrår... Det låter väl som en alldeles perfekt sommar väl? Vilka festivaler har du tänkt att jobba på?

2009-05-06 @ 21:15:06
Postat av: Jen

Gött jag paxar den rosa plastväskan som försvunnit i lill-stugans vrår... Det låter väl som en alldeles perfekt sommar väl? Vilka festivaler har du tänkt att jobba på?

2009-05-06 @ 21:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0