John Blund

Kära John. Missade du våran adress? Tydligen inte, för ena halvan av oss sover så det knakar. 
Men jag då? Fick jag bara de där få minutrarna framför hockeyn? Räckte inte sanden till mer? Är det någon du borde se till somnar först så är det jag. Har du inte lärt dig det efter mina 24 år i livet, jag klarar ju inte riktigt av det här med att ligga vaken längst. 

Minns du inte för 15 år sen på landet mellan Mjölby och Boxholm, hur jag låg o vred och vände för att hela huset sov, snyftade så högt att dom till slut vaknade. Och var det då pappa som vaknade först så tog han med mig ner till köket och rökte några bloss på sin pipa medan jag försökte svälja ner gråten med ett stort glas mjölk. Var det mamma så satt vi i tv-soffan och åt popcorn och det bästa av allt var att man inte behövde borsta om tänderna efteråt. "För popcorn är inte så farligt för tänderna Eleonor" Det var fina tider, och nu kanske du tycker att jag borde lärt mig det här med att svälja ängsligheten, tänka på annat och bara somna. 

Jag lyckas för det mesta, men då och då kommer jag alltid behöva din hjälp John Blund. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0