Fredag

Jag är ofta pigg när Jens går till jobbet vid sex. Vilket är lite synd eftersom han är helt dödstrött då. Sen är det kanske för att jag vet att jag har möjligehet att ligga kvar precis så länge jag vill medans han måste jobba till halv fyra. 

Idag lyser solen! Jag har länsat Ams på jobb (Fanns typ 3 nya) så det är parken som gäller nästa. Har sån tur att mina röda axlar inte alls smärtar idag, men ska såklart vara försiktig ändå. 

Helgen bjuder på lugnet tror jag, förutom söndag, då ska jag på Elitloppet. När jag var mindre (typ 18) så jämförde alltid jag o pappa Hultsfred med Elitloppet. För att förstå varandra liksom. För det var liksom det roligaste vi visste. Hans Elitlopp o mitt festivalande. 
"Lyckliga du som ska på Elitloppet." kunde jag säga och faktiskt tycka "Lyckliga du" utan att ens ha varit där en enda gång. 
Men nu är det som sagt premiärdags på söndag. Men öl och korv ska det tas.

Pappa bor på samma hotell (antagligen samma rum) 
med samma kompis
äter på samma kinarestaurang (samma rätt)
Dricker öl på samma krog
Är där vid samma tid
som varje år, säkert 20 år tillbaka. Men det är väl det som är grejjen. Varför bryta ett vinnande koncept? 

Nämen hörrni, nu väntar solen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0