Bertil

När jag jobbade på Östkrafts (ett elbolag) kundtjänst så fungerade det så att en person ringde in till oss - bad om ett elavtal - vi skickade ut det till adressen de uppgav - kunden skrev under avtal -skickade tillbaka till oss - vi godkände.

Ett elavtal som jag fick tillbaka stod det adresserat något i stil med: "Kvarnvägen 17 Bertil" Fantastiskt roligt tyckte jag. En person har ringt in, uppgett sin adress "Ja, jag bor på Kvarnvägen 17 Bertil" och den som tog emot samtalet har alltså skrivit ner Bertil, istället för bara bokstaven B.

Jag kom o tänka på det idag, o kom också o tänka på hur många småskratt det brevet måste framkallat. Kanske brevbäraren fick sig ett gott ett, även ägaren till adressen 17B, och sen kanske även brevbäraren på väg tillbaka. O så fick jag mig ett skratt. Och nyss berättade jag det för några kollegor och dom skrattade till lite dom också. - O ni kanske skrattar till lite lätt.

Vad lite det gör. Som i lördags på berget vid Zinken. Då hade någon glömt kvar ett kvitto som vi skrattade lite åt "Vem har köpt en trikå på HM" o överdrev såklart till tusen.

Tillfälligheter, vänner. Tillfälligheter.

Kommentarer
Postat av: Hanna D

Älskade Ellen

Tack för att du finns!! :)

2009-05-08 @ 21:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0