Tandis

Yes, idag var det dags för det första tandläkarbesöket på fyra år! Inte en dag för tidigt kan man tyckas, och en rejäl spark i arslet från päronen behövdes för att jag skulle få det överstökat.
Jag hade tid 10,30 - trodde jag. Jag var där med god marginal, en hel halvtimma innan avsatt tid, läste en Kalle tidning i väntan på min tur. (Noterade att tandläkarmottagningen hade ett helt akvarium fullt med fisk, och inte vilken fisk som helst. Säkert 15 st. Ansi:ar. Bra val av mottagning.)



Klockan blev 10,30. Klockan blev 10,33. Klockan blev 10,38. Jag vred mig lite i väntsalen, lyckades reagera när sköterskan med samma namn som jag svarade i telefonen "Karlaplan, Eleonor" Varenda gång tittade jag upp och trodde det var mig dom pratade med.
Till slut plockade jag upp min telefon och kollade sms-bekräftelsen. Yes, tiden jag hade var 11,30. Dom måste ju tyckt jag var dum i huvudet som var där så långt innan.
Jag fick gå in redan klockan elva, en hel del har hänt sen jag var hos tandläkaren sist, taket var fyllt med fjärilar! Men det gjorde fan fortfarande lika ont att ta röntgenbilder.
Klockan 11,20 var jag klar!

Resultatet? - Inga hål!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0