Sjuk, sjuk, sjuk??

För ungefär två år sedan hittade jag en alldeles förtjusande ung dam på bilddagboken.se. Damen heter Julia, eller kanske mer känd som "Tjett". Sen dess har jag inte kunnat låta bli att titta på hennes fantastiska bilder minst varje dag. Tjejen är minst lika förtjust i Herr Hellström som jag är och jag myser liksom när jag läser om hennes vardag i Piteå, hennes konsertminnen och hur hon längtar efter sin käresta. Ungefär som att följa en såpa på tv, fast med ovissheten om när nästa avsnitt dyker upp i rutan.
Ibland funderar jag på hur deras dialekt låter, för att sekunden efter fundera på om jag är sjuk i huvudet? 

Nåväl, här hittar ni hennes blogg, om ni vill mysa lika mycket som jag. www.tjett.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Julia

En fin vän till mig länkade mig det här inlägget ikväll för att jag kände mig lite nere. Jag ville mest säga att jag blev hemskt rörd. Detta gjorde min kväll. Tack. Jag lovar att slänga upp något ljudspår någon gång så att du kan få höra min dialekt. Sköt om dig!

/Julia

2010-09-14 @ 22:46:46
URL: http://tjett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0