Jaha, finns gud nu eller?

Igår fyllde ju Jens år, och jag skulle hinna med att köpa blommor på Hornsgatan efter jobbet. (Slutade sju, så det var inte allt för många blomsterbutiker öppna)

Jag gick av vid Hornstull, något stressad eftersom jag hade bråttom hem också. Letade och letade men hittade inte jävla Hornsgatan 109. Sen så var det så gott som försent, klockan var halv åtta o det var dags att hinna hem till pizza och Jens. I ett sista desperat försök tittade jag upp i himlen och mumlade något i stil med "Förhelvete, hjälp till lite nu då" tog två steg till, och såg en öppen butik. Det var en blomsteraffär som egentligen hade öppet till sju, men av någon anledning fortfarande hade öppet tjugo i åtta. En blomsteraffär som inte fanns med på eniro eller något utan som bara stod där helt plötsligt. Världens trevligaste personal och självklart ingen kö! Sen hade jag flyt med tunnelbanan hem också. Helt otroligt, är det tack vare att jag är konfirmerad tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0