Come with me if you want to live!

Yes, jag o Jens hamnade på premiären av Terminator 4 och eftersom jag såg T2 ca 140 000 ggr när jag var typ tio så har jag det liksom i mig. Jag älskar fan Terminator. Mer nu än nånsin.


Fyran då, vad hade den o ge som ingen av de tidigare hade? Egentligen ingenting men är det inte det som är så fantastiskt. Samma bilscener med skottlossning genom bakrutan, samma repliker likt den i rubriken och självklart Arnold Schwartzenegger. Annars vore det ju inte på riktigt, visst!
Och att scenen där en motorcykel-terminator hoppar ifrån en bro på exakt samma sätt som Arnold hoppar med HDn i tvåan knyter liksom ihop säcken.

Men fan vad det stör mig, att T-800an är typ världens starkaste maskin i fyran: Dör aldrig. Samtidigt som samma modell är helt jäkla värdelös i tvåan (okej, han klarar väl lite, men inte alls lika mycket)
Men det är väl bara overkill, som vanligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0