Vilken härlig dag!

Igår var en sån där alldeles fantastisk dag. Så här gick den till:

Klockan halv ett mötte jag Kristin för att äta lunch på stan
Efter det gick vi, efter att ha slutit upp med Jens, upp på taket på kulturhuset och tittade på Dildo-kubb.
Jag, Jens, Anton och Moa gick på stan i en sekund innan jag gick till gamla stan för att träffa Daniel.
Daniel bodde hos en trevlig vän mitt på stora Nygatan i Gamla stan och vi gick snabbt till systemet och inhandlade rosé. 
Vi satt i fönstret och hade turist-bingo likt detta:
* Man i hatt
* offentlig person
* Person med magväska
* kille med långt hår
* Alternativ musik-stil
* någon med klockan på höger arm etc.etc. 
Ja, ni fattar kanske grejen.
Efter det beställde vi falafel uppe ifrån fönstret till kebabhaket rakt över gatan 
Kristin kom efter någon timma och vi började bege oss mot Islandstorget där Cissi stod för förfest. 
Jag gjorde en halvhalt på fridhemsplan och kilade till Carro och Gustaf för att hämta en klänning, blev några glas rosé och en hel del cigaretter innan min färd mot islandstorget fortsatte. 
Hos Cissi var det rep på gång, så jag och Hanna satt ute på gräsmattan och kände in sommarkvällen, en fantastisk sådan!
Efter några öl där åkte vi hem och jag lagade vegetarisk kebab åt Anton och en ovegetarisk åt mig själv. 

En helt fulländad dag/kväll och det fattades egentligen bara en sak - Kameran! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0