Tio år sedan, kort och gott

Jag orkar inte längre skriva hela dagar, det kommer vissa guldkorn ur fjortonåriga Eleonors liv: 

"Jag, Alex och Anna åkte in till Boxholm, där åkte vi bak på Hebbes Epa" 
"Jag och Carro åkte in till Mjölby, jag såg Diana, Tesa och Sofia stå och röka vid JC"
"Idag blev Marie och Ekman ihop" Dagen efter: ""Idag gjorde Marie slut med Ekman"
"Idag fick vi gratis glass av Sam på Dinn" "Idag åkte jag och Anna till Dinn"
"Idag kollade jag min skunk 2 ggr"  "När jag kom hem kollade jag min skunk och åkte sen till UG"
"Jag åkte till UG och pussades med Patrik, PJ, Dani, Anna och Sanna" <- ??
"Jag fick en egen telefon på mitt rum!!!!"
"i skolan började alla med solar på händerna igen. Jag tog Jocke, han är så söt!!" 
"Jag var mycket med sofia i skolan och lite med cissi fransson" (?!)
"mamma och jag var i Mjölby och jag fick ett par vita marwin!"
"Sofia och Patrik blev ihop, fast hon gjorde slut igen efter en kvart"
"idag kom skolkatalogen. Jag var ganska bra"
"sen skaffade jag en iller. Jag heter **ElLe**"
"i skolan åkte vi hiss" 
"Idag kom Jennys kille och hans kompis. Dom var sååå fula!!"
"Idag fick jag veta att ***** blev av med oskulden. Med Oskar!"
"Det blåste så mycket att taket på Folkets hus blåste av!"
"Vi åkte hem till Patrik. Han och Marie strulade och Oskar grät"
"När vi var hemma fixade jag dricka till fredag" (barskåpslänsning)
"***** hade fått sin första mens. Hon var skitglad!!"
"Idag var jag med Natalie, hon blonderade mig. Det vart gult."
"Sofia var på bio med Jocke i Mind" 
"Idag följde jag med kiren hem efter skolan. Vi åt och spelade dator" <- jag undrar, vad spelade vi?

Det kommer nog mera framöver. Men nu väntar mat, sen jobb och sen hem och krypa ner på världens finaste arm. 
Puss

Uppdaterar: 

"Jag upptäckte att det går att skicka meddelande från pappas telefon!!"
"Vi har köpt en färgskrivare, jippi!" 
"Idag stod det "Fan vad du är snygg" på mitt skåp. Linn vet vem som skrev det säger hon, men jag ska låtsas som jag inte sett det" <- fin taktik. 
 "Idag ringde klockan fast det var lördag. Snacka om jobbigt!!"
"Jag har varit inne på internet och försökt skaffa mig en ICQ" 

Lite skillnad på tekniken då och nu. :) 

Nähä, som sagt nu ska här jobbas! 






Kommentarer
Postat av: Elin

Men gud så trevligt att du ska med också. Frågan är dock om vi ska hitta nått ställe å bo på, för Åsa vill också me nu, blir kanske väl många hos Ida allihop.

2009-07-08 @ 16:43:37
URL: http://elofs.blogg.se/
Postat av: Linn

Hm, jag är ledsen, men jag kommer inte ihåg vem det var som skrev det ;)

Jag gillar din 10 år gamla dagbok :)

2009-07-08 @ 18:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0