I natt jag drömde...

Jag sov tio timmar i natt, i ett enda svep o jag var alldeles vimmelkantig när jag vaknade. Ögonen var alldeles igenmurade och jag vinglade in i duschen.
Jag drömde om Gujjen i natt när jag sov som hårdast. Gujjen var en kompis som jag var med när jag var liten. Eller rättare sagt kände mina föräldrar hans föräldrar, så vi hade väl inte så mycket val, vi var tvugna att umgås. Fast Gujjen var rolig (Egentligen heter han Andreas, jag har ingen aning om varför han kallades Gujjen) Gujjen bodde nånstans runt Örebro och dom hade så kallt hus så man fick alltid sova med mössa och vantar när man sov över. Sen hade dom en stor och äcklig hund som åt från ens tallrikar på bordet.
Hela Gujjen var ganska äcklig, eller egentligen.. vilket barn är inte det. Men han o hans bror, Anders, spottade och hadde sig på varandra i bilen en gång, när jag och min syster satt emellan dom, antagligen som två snälla tända ljus. :)
Jag och Gujjen lekte ofta hinderbana i hans föräldrars säng, jag kommer ihåg att man först skulle slå en kullerbytta, sen fisa, sen hoppa över ett hinder, sen rapa... och så där höll det på.
Jag har inte tänkt på gujjen på hundra år, o så drömde jag om honom i natt, så konstigt. Jag drömde dessutom att han var kompis med Mackan. Det var det enda jag drömde, att han o Mackan var kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0