Bittra tankar.

Tänk vad smidigt om man inte hade förmåga att känna känslor. Då skulle man inte bli ledsen om en vän lämnade en, om man blev siken av ens kärlek, eller om någon man älskar går bort. 

Fast iofs inte heller glädje eller uppskattning. Inte känna nåt när man lyssnar på bra musik, ser bra film eller sånt. Inte kunna känna kärlek eller kunna älska någon. 

Det kanske är tanken, ta några rejäla smällar för att kunna uppskatta det som är fint. Men allt tar ju alltid slut. Det sista som händer är ju alltid död. Så det slutar väl alltid med sorg, eller? 

Men shit vad bittert det där lät. haha. Jag ska lugna mig lite med att känna så förbannat mycket. Jag vill gärna tro varenda ord Håkan Hellström sjunger - det är nästan så jag blir förbannad på honom. 

Lasse-temat fortsätter: 
"Hon väntar på ett stjärnfall i skyn
Inte för att hon vill önska sig nånting, 
Nej, hon önskar ingenting
Men hon vill se att det som glittrar mest ska falla."
- Julgröten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0