24e augusti

För exakt ett år sen, nästan på sekunden, vaknade jag upp bredvid Jens för första gången. Efter en sjuhelvetes efterfest och Big Fish på datorn fram till fyra-fem natten innan. Men vi hade inte ens kyssts än. 
Helt galet full av energi var jag den där söndagen och studsade ur sängen av att Cissi ringde. Hade lånat ett par shorts av Jens att sova i. Sjörra och Eileen befann sig i rummet bredvid, men Eileen stormade snart iväg till Kyrkan. 

Fan, jag kommer ihåg varenda detalj. 

Vi kollade färdigt på Big Fish eftersom sömnen tog oss ifrån den kvällen innan. Jag låg på Jens arm och han strök mig då och då över håret. Men ingen kyss. 
Sen ringde min fina syster och Daniel. Det vankades häng på söder. Jenny och Markus var på besök i storstan och även jag stormade iväg. Som tur var hanns det med att byta nummer innan. 

Sen mot Mariatorget, pizza på Götgatan, drakflygning på Söder och sist men inte minst: Gröna Lund! Jenny åkte fast på färjan dit eftersom hon inte hade SL-kort och väl på Grönan var det Nickelodeon dag, så det kryllade av ungar. 
När jag till slut var på väg från pendeltåget och hem (bodde i Solna på de tiden) så vet jag att jag ringde Krillan och berättade om den fantastiska Jens som jag träffat kvällen innan. Eller hon var ju med, men inte på efterfesten, så hon fick lite update. 

Sen hann jag bara hem så plingade det i telefonen. Även om jag av misstag råkat radera meddelandet så kommer jag ihåg exakt vad det stod: "Hej! Haft en bra dag? Om jag inte hade hållt på att dö av bakfylla hade vi nog varit tvugna att gå på bio, men vi kanske får ta det i veckan i stället" 
Jag älskar att han struntade i tre-dagars-regeln. 

Jag skulle vilja leva om den dagen, se hur vi var mot varandra och vad vi sa. 

24e Augusti 2008 är en sån där alldeles magisk dag som kommer vara den finaste dagen jag varit med om, väldigt länge. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0