English in action

Varför ska jag alltid hålla på och hålla på? En gång när Jenny o Kalle var o hälsade på så var vi på Carmen och då gav jag mig fan på att försöka förklara för en fransman vad Nix-registret var för något. På redan knackig fylle-engelska.  

I fredags började jag ge mig på en förklaring om Johannas smeknamn för en Amerikanare. "Her nickname is DREAMEN" och sen började jag på hela historien om att Eddie drömde (Fast "Not a dirty-dream. HEHE) och att Eric drömde om henne natten efter. (Fan, jag vet knappt i nyktert tillstånd hur det där egentligen ligger till. Men är övertygad om att den stackars Amerikanaren skiter fullständigt i vilket)




Bilden är ifrån Järvsö i somras och jag gissar att det är i ungefär det tillståndet jag befinner mig när dom där dumma idéerna ploppar upp i huvudet.















Idag gillar jag allt. Jobbet, kollegorna. Till o med dom där som jag egentligen suckar över ler jag emot.
Kan det vara vädret? Jag tror't.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0