Helvetesfärd

Som att SJ inte hade gjort nog.
Så här var min resa planerad: Från Åre med X2000 16,14, ankomsttid Stockholm 22,00

Så här blev min resa:
För det första: 17 grader kallt, extra ont i skinkan eftersom att jag slog i på exakt samma ställe igen. Går ner till Åre station, efter mycket om och men så är tåget inställt. Går tillbaka till lägenheten, ringer SJ får reda på att det är ersättningståg som gäller 17,30. (Åter igen Loktåg istället för X2000)
Går ner till stationen igen, tåget kommer kvart i sex. Hinner förbi Östersund, pangar rakt in i en älg som slår sönder luftledningarna. Tåget släcks och värmen stängs av (Fortfarande 17 grader kallt utanför, så temperaturen inne i tåget steg ju inte direkt)
Där ute i mitten av ingenstans blev vi ståendes i 2.5 timmar, innan ett annat lok kom för att dra oss tillbaka till Östersund. Ifrån östersund fick vi åka natt-tåg. Jag fick ju iofs ligga ner hela resan, men ankom inte till Stockholm förrän 06,15.

På centralen möter jag upp en stackars Jens som hade väntat i nån timma, direkt ifrån efterfesten kom han.
När vi äntligen kommer till telefonplan och får sova så tar det ca. 3 timmar innan Pär ringer för att Jens bil gått sönder, så det var bara att ge sig iväg för att laga den. Jag mådde ju ändå bäst i gänget, jag som inte varit full dagen innan, värre var det för Jens.

Yeye, jag kom ju hem iaf, o nu är det måndag igen och jag är på jobbet. Det går väl inte alls idag. Men jag ska ta mig i kragen!

Men som Carro sa - Det var värre för älgen

Kommentarer
Postat av: Jen

Bojkotta SJ ta en spark istället.

2008-12-15 @ 13:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0