Nu vet inte jag om det här var planen för min dag



Årets julkalender - Skägget i brevlådan

Jag är ju lite av en julkalenderfantast, har i alla år suttit och ätit frukost framför julkalendern, sen jag var en liten knodd. Oavsett vilket skit det än varit så har jag följt det enda fram till julafton (Med undandtag för Allrams höjdarpaket, det slutade jag faktiskt kolla på) Jag hade höga förväntningar inför årets kalender, Anders och Måns har ju lyckats med så mycket tidigare och kändes som en klockren duo för jobbet.
Nu har jag dock bara sett 4 avsnitt, men hittills är det hur bra som helst! Älskar scenografin och kostymerna. Sen har dom ju fått med det årliga "julkalender-mysteriet" som så många tidigare år. Ett mysterium som kommer lösa sig lagom till julafton - i detta fall, var finns tomten? Eller kanske Vem är tomten? För att han finns det har vi ju redan konstaterat.
Och är inte det fantastiskt, jag älskar det så mycket att jag nästan börjar tro på tomten själv! Till o med i Sunes Jul så är det riktiga tomten som kommer och "tomtar". Rudolf går ju faktiskt bara och köper tidningen.

Det måste vara hur svårt som helst att göra en julkalender, avsnitt som är dryga 12 minuter långa, intresset måste hållas uppe hela tiden och karaktärerna har ofta sjukt starka personligheter. Så att man får känslan av att man "känner dom" redan efter första avsnittet. Helst ska ju båda vuxna och barn roas av kalendern också.

Jag gillar att det är så sjukt mycket fantasi i årets avsnitt. Uppfinningar, konstiga bilar, vägar och affärer. Det här kommer bli en bra jul, höhö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0