Åre

Jag gillar att skriva många korta inlägg, istället för ett mastodontinlägg. Så här kommer ett till. Live it!

Jag kom fram till åre vid fyra tiden igår. Eftersom mamma o Carro kom först idag, så hade jag lite egen tid en hel em/natt. Den spenderades väl! jag sov o sov o sov o vaknade vid nio på kbällen o tänkte "Jag kommer aldrig somna" men sov återigen, typ 2 timmar senare och enda tills i morse. Så idag är jag utvilad.

Dagens favoritperson är Daniel (eller om han kanske hette David) Iaf så är han den person som lärde mig att faktiskt åka snowboard. Visst, jag har åkt ganska många gånger innan.. Men aldrig brytt mig om att lära mig, bara tyckt att "Nu när jag bara är i backen en dag så passar jag på att åka och skiter i att lära mig" Det har resulterat i att jag alltid bara kunnat svänga åt ett håll, vilket ibland kan ses som en nackdel.
Men Daniel (Eller David) som agerade lärare i en hel timma sa precis hur man ska göra. O inte fan var det svårt, det är ju jag som gjort helt jävla galet. Inte konstigt att jag tyckt att jag är sämst i världen på bräda när jag tydligen har tagit fram en helt egen stil. (Som jag självklart är bäst i världen på. Jag är typ den enda som behärskar Ellen-åker-snowboard-så-här-stilen Nu ska jag inte lägga någon större energi på att försöka förklara hur fel jag har gjort, men man kan ju säga att det handlat om någon form av bakvändsåkning, fast framlänges.
Aja, ut med det gamla, in med det nya. Nu ska jag öva, öva, öva i två dagar.

Idag är det faktiskt julafton här i Åregårdarna. Eftersom vi drar till Spanien över jul så är det tid att fira med mamma nu i Åre. Så ikväll får vi klappen.

Sen på fredag spelar Timbuk på Bygget, nice! Då ska jag hänga med storasyster Hellspong.

Just ja. Jag sitter ju vid min systers dator (jag lyckades sno den från henne, fast hon påstod att hon kollade på film och inte alls sov. Sanningen är att hon ännu inte påpekat att datorn inte längre står framför henne, så jag förklarar henne här med för sovandes. Ser sjukt kul ut att hon fortfarande har hörlurarna i öronen, fast jag dragit ur dom ur datorn.)
Iaf så hittade jag bilder från Fuertuventura. Samma gäng som åkte då som är i Åre nu.
Se och njut!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0