2008

Eftersom 2008 börjar lida mot sitt slut så tänkte jag ha någon form av utvärdering. Redan tidigt i januari skrev jag orden "Jag tror 2008 kommer bli ett sjuhelvetes år" i bilddagboken eller dylikt. Och jävlar, vad rätt jag hade. Om nu 2007 var ett pissigt år så tog 2008 igen hela skiten. Jag har kollat tillbaka i min kalender månad för månad och konstaterat att jag har haft svinkul mest hela tiden.

Se själva!

     

Januari!

Året började i Sälen. Ett besök som inte innefattade ett enda skidåk, bara rödvin. Systrarna frest entrade mitt liv och jag förstår knappt hur jag har klarat mig tidigare! Som bilderna visar så var det fullt hålligång hela tiden.
I Januari hade jag en hel del öl och sushi-kvällar hos Martina. Sista bilden är jag o Lotta på Kellys, där var vi också en hel del.

    

Februari!

Hälsade på underbara Hanna och underbara Tobbe i Mönsterås, konstigt att man är så dålig på att ses. Det är ju hur bra som helst när man väl gör det.
Daniel och jag spanade snowboard-åkare i Rålis och då var jag lika påklädd som bild 3.
I Februari gjorde jag entré på stureplan, fullare än någon annan kväll, med Martina som sällskap. Martina är bra, men stureplan är fan inget för mig.



    

Mars!

Sälen-dags igen. Inget åk den här gången heller, men ack så mycket alkohol. Direkt efter sälen åkte jag med Krillan och Cissi till Järvsö och kände in festen där.
Senare i månaden kom Linn och Pontus på besök, jag hann sticka till Åre med mamma och Carro (Denna gång åkte jag faktiskt i backen!) Sista bilden kanske är den lyckligaste av dom alla. Första ölen utomhus, på Snaps! Oskar spexar som vanligt.


    

April!

April är en bra månad, då fyller jag år. Mer som hände just 2008 var att vi såg Timo Räisänen på tyrol, Sen en kort tid efter så såg vi Håkan för första gången i år. Se så härligt Krillan och Lotta håller upp sina biljetter.
Jag åkte hem till Mjölby och hälsade på lite, just på bilden figurerar Linus och Eric.
Jag och Linn åkte till Gbg för att kolla på Horseshow, träffade Jen och lite så. Månadens höjdpunkt var nog ända valborg då vi skulle fira av Oskar som flyttade till Irland. Vi skulle på debaser och kolla på Vapnet, men Oskar råkade kalla vakten för Hora, kissa i en papperskorg, slå till en kvinnlig polis och hamna i fyllecell.. Så jag var helt plötsligt själv på Debaser.


    

Maj!

Världens bästa trio kom på besök till Stockholm. Sofia, Frida, Pernilla.
Någon helg efter kollade jag o Martina på hunted Hedgehogs på Stampen, senare samma månad så såg jag Johnossi på Debaser.
Månades (kanske till o med årets) höjdpunkt ägde rum i slutet utav Maj. Nämligen Siesta. Perfekt väder, perfekt boende, perfekt sällskap, perfekt festival helt enkelt. Även här sågs Håkan Hellström på scenen, en av dom bästa spelningarna han gjorde under året.


    

Juni!

Sommaren är i full gång! Trotsade febern och åkte till Järvsö, underbara Järvsö! Sverik kom till Stockholm för att se Håkan på Grönan, dagen efter drog jag till Hultsfred för att se honom igen, o för att festa med underbara människor såklart. Sen firades midsommar i Järvsö och månaden avslutades med ett Allsång på Skansen-besök. jag och Eileen och en jäkla massa jordgubbar. Så var det Håkan på scenen än en gång. :)
Inte att glömma är att Jenny och Kalle kom till Stockholm för att hälsa på.


    

Juli!

En niodagars fylla i falsterbo öppnade Juli månad. Sen drog det vidare till Piteå dansar och ler.
Europride började i Stockholm och bilden visar snygga Jeanie som är min hemliga gay-dröm. Fast jag inte ens är lite gay.
Johanna frestelsen kom till Stockholm
Och bäst av allt.. lilla Alfred kom till världen!


    

Augusti!

Europride fortsatte och det var full fest i stan. Daniel flyttade till Mariatorget och en hel del cigaretter röktes ut genom hans fönster.
Sen var det Malmöfestival-dags med Krillan, Cissi o Drömmen. Sjukt kul! En kräftskiva hanns med i Eklabo.
O bäst av allt var ju den där kvällen på Kellys när jag träffade den finaste av killar, Jens.


    

September!

Många fester vid telefonplan hos Jens o co. Mycket öldrickande med Eileen, en och en annan konsert (Sugarplum fairy och Moneybrother bl.a.) Störst var ju Håkan på Liseberg, såklart! :)
Skabb-kareoke och "Badräkt och fitta"-tema på Landet var några utav våra utekvällar.


    

Oktober!

Cäcejleja flyttade till Stockholm, eller om det var i September kanske.
Marie och fina Alfred kom på besök. Lisa höll en dundrande maskerad och jag och Eileen panikutklädde oss till cowboy och indian.
Jag och Jens var nyktra en hel (!) helg och la golv i hans kök.
Sen kom den bästa utav bästa på besök.. Lasso!!


    

November!

Dåligt med bilder från november då min kamera gick sönder. Mycket Jens, vilket jag gillar. Och mycket fest, det gillar jag ju också.
Hälsade på Jens föräldrar i Leksand och åkte ner till linköping för att fira syrran som fyllde år.
Hann med en julmarknad på Gröna lund innan månaden tog slut.

December är svårt, har inga kort eller nåt. Men hittills har det varit en bra månad, har hunnit med åre och snart åker jag till Spanien. återkommer med mer om det! :)


SÅ. Det här tog ju bara hela dagen.
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0